Τελειώνοντας την έρευνα για το έτος 1843, έχω συγκεντρώσει όλα τα ονόματα που εμφανίζονται στις Ληξιαρχικές πράξεις γέννησης και βάπτισης. Στην παρακάτω λίστα , για το κάθε όνομα έχει ήδη αναρτηθεί το αντίστοιχο φωτοαντίγραφο στο οποίο εμφανίζεται. Συνοπτικά έχουμε ονόματα από όλους σχεδόν τους κλάδους , παρόλλο που τα ονόματα που εμφανίζονται στις Λ.Π γέννησης αφορούν μόνο ένα έτος και δεν μπορούν να μας δώσουν πλήρη εικόνα του κάθε κλάδου. Η καταγραφή αυτή θα γίνει για κάθε έτος ξεκινώντας από το 1843 και τελειώνοντας το 1933 , όπου μόνο για αυτό το διάστημα μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες από τα Κρατικά Αρχεία της Ν.Κεφαλονιάς (τα κοινοποιήσιμα). Έτσι, λογικά προσδοκούμε να έχουμε την ακριβή εικόνα και εξέλιξη του κάθε κλάδου. Υπάρχει ήδη η καταγραφή όλων των ονομάτων από την επανασύσταση του Libro d' oro του Κ.Λοβέρδου για το 1799 (1752-1799). Η σύνθεση και των δύο θα δώσει σίγουρα πολλά και σημαντικά στοιχεία.
Σημειώνω ακόμη ότι από τα αρχεία επιβεβαιώνεται και η ρίζα εκ των Γεννατά και άλλων οικογενειακών επωνύμων που από τις προηγούμενες πηγές δεν μπορούσαμε διαπιστώσουμε. Αναφέρω για παράδειγμα τους Οκτωράτους (μερικοί το γράφουν Οκτοράτος) , τους Φλοράτους , τους Ραλ(λ)άτους , τους Μπατιστάτους (τους συναντάμε και ως Βαπτιστάτους) , τους Ληξουρ(γ)ιάτους ( κατόπιν πρέπει να αφαιρέθηκε το γ) , τους Τζαν(ν)άτους , κτλ Η σύγχυση από την κοινή χρήση κάποιον επωνύμων με άλλες οικογένειες , λογικά , θα περιοριστεί αρκετά μόλις ολοκληρωθεί η καταγραφή. Για παράδειγμα τα Θωμάτος , Κοκκίνης , Λιναρδάτος , Τζανάτος κτλ τα έχουν χρησιμοποιήσει και άλλες οικογένειες.
Τέλος σημειώνω κάτι που είναι πολύ έμφανές από τις συγκεκριμένες Ληξιαρχικές Πράξεις , τον δεσμό μεταξύ της οικογένειας. Σε όλες τις πράξεις φαίνεται ότι όλοι οι κλάδοι τελούσαν τα μυστήρια τους στον Ναό του Αγίου Νικολάου με εφημέριο της οικογενείας.Ακόμα και όσοι κατοικούσαν σε γειτονικά χωριά. Από το ονόματα των μαρτύρων φαίνεται ότισε κάθε γεγονός παρευρίσκονταν όλοι οι κλάδοι! Στις δε κουμπαριές προτιμούσαν συνήθως πρόσωπα προερχόμενα από την οικογένεια (από άλλους κλάδους). Επίσης οι γάμοι μεταξύ μακρυνών συγγενών , από διαφορετικούς κλάδους , ήταν τακτικοί.
Σημειώνω ακόμη ότι από τα αρχεία επιβεβαιώνεται και η ρίζα εκ των Γεννατά και άλλων οικογενειακών επωνύμων που από τις προηγούμενες πηγές δεν μπορούσαμε διαπιστώσουμε. Αναφέρω για παράδειγμα τους Οκτωράτους (μερικοί το γράφουν Οκτοράτος) , τους Φλοράτους , τους Ραλ(λ)άτους , τους Μπατιστάτους (τους συναντάμε και ως Βαπτιστάτους) , τους Ληξουρ(γ)ιάτους ( κατόπιν πρέπει να αφαιρέθηκε το γ) , τους Τζαν(ν)άτους , κτλ Η σύγχυση από την κοινή χρήση κάποιον επωνύμων με άλλες οικογένειες , λογικά , θα περιοριστεί αρκετά μόλις ολοκληρωθεί η καταγραφή. Για παράδειγμα τα Θωμάτος , Κοκκίνης , Λιναρδάτος , Τζανάτος κτλ τα έχουν χρησιμοποιήσει και άλλες οικογένειες.
Τέλος σημειώνω κάτι που είναι πολύ έμφανές από τις συγκεκριμένες Ληξιαρχικές Πράξεις , τον δεσμό μεταξύ της οικογένειας. Σε όλες τις πράξεις φαίνεται ότι όλοι οι κλάδοι τελούσαν τα μυστήρια τους στον Ναό του Αγίου Νικολάου με εφημέριο της οικογενείας.Ακόμα και όσοι κατοικούσαν σε γειτονικά χωριά. Από το ονόματα των μαρτύρων φαίνεται ότισε κάθε γεγονός παρευρίσκονταν όλοι οι κλάδοι! Στις δε κουμπαριές προτιμούσαν συνήθως πρόσωπα προερχόμενα από την οικογένεια (από άλλους κλάδους). Επίσης οι γάμοι μεταξύ μακρυνών συγγενών , από διαφορετικούς κλάδους , ήταν τακτικοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου